Алгоритм дій в надзвичайних ситуаціях

  • у найкоротший строк необхідно визначити найбезпечніші евакуаційні шляхи та виходи до безпечної зони;
  • не можна залишати дітей без нагляду з моменту виявлення пожежі та до її ліквідації;
  • евакуацію людей треба починати з приміщення, у якому виникла пожежа, і суміжних із ним приміщень, яким загрожує небезпека поширення вогню і продуктів горіння. Дітей молодшого віку і хворих потрібно евакуювати насамперед;
  • у зимовий час на розсуд осіб, які здійснюють евакуацію, діти старших вікових груп можуть заздалегідь одягтися або взяти теплий одяг із собою, а дітей молодшого віку потрібно виводити або виносити, загорнувши в ковдри або інші теплі речі;
  • ретельно перевірити всі приміщення, щоб унеможливити перебування в небезпечній зоні дітей;
  • виставляти пости безпеки на входах у будівлі, щоб унеможливити повернення дітей і працівників до будівлі, де виникла пожежа;
  • у разі гасіння треба намагатися насамперед забезпечити сприятливі умови для безпечної евакуації людей;
  • щоби запобігти поширенню вогню, диму, потрібно утримуватися від відчинення вікон і дверей, а також – від розбивання скла.
  • Не говори – щоби чути вчителя
  • Не біжи – щоби не постраждати
  • Не штовхайся – щоби не постраждали інші
  • Не повертайся – щоби залишатися в безпеці

Учнів також просять дотримуватися всіх указівок педагогів, зокрема, на прохання дорослих про допомогу евакуюватися іншим дітям. Після прибуття до безпечної зони, не розходитися й залишатися разом із класом.

Правила евакуації для педагогів передбачають такі дії:

  • Евакуація здійснюється за звуковим сигналом, який у разі потреби активує адміністрація або особа, яка виявила пожежу.
  • Нагадайте дітям про головну мету евакуації (їхня безпека) та правила евакуації: не говори, не біжи, не штовхайся, не повертайся.
  • Закрийте двері та вікна.
  • Візьміть із собою шкільний аварійний набір, сумку для швидкої допомоги*.
  • Перевірте безпечність маршруту для евакуації.
  • Під час евакуації радять об’єднувати два класи, й під час переміщення один учитель очолює колону, а інший завершує колону дітей двох класів.
  • Допоможіть дітям з інвалідністю та маленьким дітям.
  • Евакуація здійснюється до визначеного місця (місце для кожного класу визначається під час тренувальних навчань і не змінюється).
  • Після прибуття на визначене місце перевірте наявність усіх дітей за списком.
  • Залишайтеся зі своїм класом і просіть учнів бути разом, нікуди не розходитися.

Як діяти, якщо хтось помітив підозрілий предмет

  • швидко відвести на максимальну безпечну відстань (не менше 100 метрів) усіх людей;
  •  якщо підозрілий предмет залишила невідома особа, необхідно запам’ятати її зовнішність, одяг, автотранспорт та його номерні знаки;
  • позначити місцезнаходження предмета, за можливості огородити його та сфотографувати;
  • негайно повідомити в оперативні служби, надавши інформацію про характерні ознаки предмета:
    • У поліцію (102) – у разі виявлення підозрілого предмета,
  • У ДСНС (101) – у разі виявлення боєприпасів.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.